Nedenstående handelsbetingelser (herefter benævnt ”Vilkårene”) er gældende for salg, leje og/eller levering af enhver ydelse/produkt (herefter benævnt ”Varen” eller ”Ydelsen”) fra Tune•Butler (herefter benævnt Tune•Butler) til erhvervsdrivende og organisationer i Danmark (herefter benævnt ”Kunden”). Vilkårene gælder medmindre andet udtrykkeligt og skriftligt er aftalt mellem Kunden og Tune•Butler, og uanset om aftalen er indgået via, internet, e-shop, e-mail, telefax, telefon eller på anden vis. Hvis en aftale omfatter hardware eller software, kan disse desuden være omfattet af særlige licens- og garantivilkår udstedt af tredjepartsleverandøren, hvortil der henvises. I sådanne tilfælde er der tale om en aftale indgået direkte mellem Kunden og tredjepartsleverandøren uden noget ansvar for Tune•Butler. Det er en forudsætning for Kundens køb, at disse Vilkår accepteres og Kunden opfordres til at læse Vilkårene grundigt igennem.
Tune•Butler – Inge Lehmannsgade 10 – 8000 Aarhus C CVR: 41619821 For mere information se hjemmesiden: www.Tune•Butler.dk eller ret henvendelse til kontakt@Tune•Butler.dk. Enhver produktinformation samt enhver oplysning om tekniske data og funktionalitet (f.eks. ydeevne, oppetid, svartid mv.) er vejledende. Kunden har det fulde ansvar for udvælgelse af Varen/Ydelsen herunder at Varen/Ydelsen kan fungere i Kundens påtænkte driftsmiljø. Såfremt Kunden efterfølgende skifter adresse, skal Kunden oplyse dette ved at fremsende en mail til kontakt@Tune•Butler.dk. Ethvert udbud af Varer/Ydelser, prisoplysninger mv. på Tune•Butlers hjemmeside samt i salgsmateriale, kataloger mv. er alene at opfatte som en opfordring til at gøre tilbud, og er derfor ikke bindende for Tune•Butler. Endelig aftale mellem Kunden og Tune•Butler anses først for indgået, når Tune•Butler efter at have modtaget Kundens ordre på sin server, har sendt en skriftlig ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåde, leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte Varer/Ydelser.
3.1: Priser
Alle priser er ekskl. moms, afgifter meromkostninger. Der tages
forbehold for prisændringer, der kan forekomme helt frem til
levering. Forhøjes prisen på en Vare/Ydelse med mere end [10 %]
i opadgående retning mellem aftalens indgåelse og levering, kan
Kunden erstatningsfrit træde tilbage fra aftalen, hvis dette
meddeles Tune•Butler skriftligt øjeblikkeligt efter, at Kunden er
blevet bekendt med ændringen af prisen.
3.2 Betaling
Betaling for ordrer optil DKK 20.000 kan ske med følgende
betalingskort: Dankort og Visa/Dankort. Tune•Butler anvender en
betalings-gateway, der garanterer, at alle kortdata sendes
krypteret, og alle afgivne kortoplysninger er sikrede. Kunden
kan ikke foretage modregning i købesummen for krav hidrørende
fra andre retsforhold, og Kunden kan ikke udøve tilbageholdsret
eller nægte betaling på grund af forsinkelse, reklamation eller
modkrav vedrørende den konkrete leverance.
3.3 Forsinket betaling
Ved forsinket betaling er Tune•Butler berettiget til at opkræve
morarenter af det skyldige beløb med 2 % pr. påbegyndt måned,
fra betalingsfristens udløb og indtil betalingen sker. Ved
fremsendelse af rykkere opkræves et rykkergebyr på DKK 100.
Tune•Butler udsender tre rykkerskrivelser, før kravet tages til
inkasso. Ved manglende betaling er Tune•Butler berettiget til at
forhindre brug af Varen/Ydelsen.
Tune•Butler forbeholder sig ejendomsretten til det installerede multimedieudstyr i hele abonnementsperioden. Skader på det solgte, udover hvad sædvanligt slid medfører, skal erstattes af Kunden. Kunden har desuden pligt til at holde det solgte brand-, tyveri- og vandskadeforsikret til den fulde værdi. Kunden forpligter sig til ikke, uden Tune•Butlers skriftlige samtykke, at disponere over det installerede multimedieudstyr på en måde, der kan forringe Tune•Butlers sikkerhed i Varen, herunder men ikke begrænset til pantsætning, udlejning eller udlån af Varen. Ved opsigelse af Tune•Butler musikabonnement, skal det lejede udstyr returneres til Tune•Butler. Omkostninger til forsendelse, afholdes af Tune•Butler.
Tune•Butler er ikke erstatningsansvarlig i tilfælde af forsinkelse eller mangler ved Varen/Ydelsen. Tune•Butler fraskiver sig således ethvert ansvar for følgetab og/eller indirekte tab herunder driftstab, avancetab, tabt arbejdsfortjeneste, tab af data og/eller andre indirekte tab samt omkostninger i forbindelse med reetablering/opdatering mv. i anledning af mangler ved det solgte. Tune•Butlers produktansvar er begrænset til det ansvar som følger af produktansvarsloven, og Tune•Butler fraskriver således ethvert ansvar for produktskader på andet grundlag. Kunden er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele Tune•Butler, hvis der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde. I intet tilfælde kan Tune•Butlers erstatningsansvar overstige et beløb svarende til 125% af prisen for den pågældende Varer/Ydelse i henhold til den af Tune•Butler udstedte ordrebekræftelse.
Tune•Butlers behandling af personoplysninger sker under iagttagelse af persondataloven. Kunden kan kontakte Tune•Butler, såfremt der ønskes oplysninger om, hvilke data som behandles af Kunden eller hvis oplysningerne ønskes slettet eller korrigeret. Oplysninger om Kundens navn, adresse, e-mail mv. benyttes primært til at opfylde Kundens bestilling og informere Kunden, hvis uforudsete problemer skulle opstå.
Leverancer i form af software og musik-/video-filer er beskyttet efter ophavsretsloven og anden lovgivning. Uautoriseret kopiering, spredning eller offentlig fremførelse af sådanne leverancer er i strid med ophavsretsloven og kan resultere i civilretlige såvel som strafferetlige sanktioner. Kunden er til enhver tid forpligtet til at respektere de licensbetingelser og ophavsrettigheder som gælder for den leverende software og musik. Kunden er ansvarlig for tilsidesættelse af disse rettigheder herunder for uberettiget videregivelse til tredjemand. Kunden skal friholde Tune•Butler for ethvert krav i anledning af Kundens tilsidesættelse af licensbetingelserne og ophavsrettighederne.
I de tilfælde, hvor Kunden benytter ydelser fra Tune•Butler til offentlig fremførelse af musik, er Kunden forpligtet til at afholde samtlige de afgifter til KODA og Gramex, der forfalder i anledning af offentlig fremførelse af musik i kundens lokaler. Kunden er således forpligtet i henhold til de til enhver tid gældende regler indenfor området, og dette varetages ikke af Tune•Butler.
Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor Tune•Butlers kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver Tune•Butlers forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan Kunden opsige aftalen med Tune•Butler, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage, og i de tilfælde da kun med 14 dages varsel.
Enhver tvist mellem Kunden og Tune•Butler i anledning af disse Vilkår afgøres efter dansk ret ved Sø- og Handelsretten i København.
Såfremt en eller flere bestemmelser i disse Vilkår måtte blive anset for ugyldige, skal de øvrige vilkår fortsat være gyldige mellem Kunden og Tune•Butler.
Tune•Butler kan helt eller delvist overdrage og overføre sine rettigheder og forpligtelser til tredjemænd, herunder lade sine rettigheder og forpligtelser udføre helt eller delvis af underleverandører. Medmindre der er givet skriftligt samtykke fra Tune•Butler må Kunden ikke overdrage rettigheder eller forpligtelse til tredjemand.
Tune•Butler er KODA-godkendt som professionel musikudbyder. Dermed er Tune•Butler også disponeret brug af lovlig fremførelse af musik i professionel erhvervssammenhæng.
KODA Afholdelse
I de tilfælde, hvor Kunden benytter ydelser fra Tune•Butler til
offentlig fremførelse af musik, er Kunden forpligtet til at
afholde samtlige afgifter til KODA og Gramex, der forfalder i
anledning af offentlig fremførelse af musik i kundens lokaler.
Kunden er således forpligtet i henhold til de til enhver tid
gældende regler indenfor området, og dette varetages
ikke af Tune•Butler.
Letlæselige artikler
Forøg
dit salg med den rette musik
Musikkens værdi for
forretningen
Videnskabelige artikler
Allan, David. u.å. “Sound Retailing: A Review of Experimental
Evidence on the Effects of Music”, 20.
Alpert, Judy I., og Mark I. Alpert. 1990. “Music Influences on
Mood and Purchase Intentions”. Psychology and Marketing 7 (2):
109–33. https://doi.org/10.1002/mar.4220070204.
Areni, Charles S., og David Kim. 1993. “The Influence of
Background Music on Shopping Behavior: Classical Versus Top-Forty
Music in a Wine Store”. ACR North American Advances NA-20.
https://www.acrwebsite.org/volumes/7467/volumes/v20/NA-20/full.
Burghelea, M., Ioan Plaias, og Jaafar El-Murad. 2015. “The Effects
of Music as an Atmospheric Variable on Consumer Behaviour in the
Context of Retailing and Service Environments”. I International
Conference on Marketing and Business Development, 1:377–392.
International Conference on Marketing and Business Development.
Jain, Rajnish, og Shilpa Bagdare. 2011. “Music and Consumption
Experience: A Review”. International Journal of Retail &
Distribution Management 39 (4): 289–302.
https://doi.org/10.1108/09590551111117554.
Knoferle, Klemens M., Eric R. Spangenberg, Andreas Herrmann, og
Jan R. Landwehr. 2012. “It Is All in the Mix: The Interactive
Effect of Music Tempo and Mode on In-Store Sales”. Marketing
Letters 23 (1): 325–37. https://doi.org/10.1007/s11002-011-9156-z.
Olahut, Meda Roxana, Jaafar El-Murad, og Ioan Plaias. 2012. “Store
atmosphere: Conceptual Issues and It’s Impact on Shopping
Behavior”. I The Proceedings of the International Conference"
Marketing-from Information to Decision", 317. Babes Bolyai
University.
Petruzzellis, Luca, Jean-Charles Chebat, og Ada Palumbo. 2014. “‘
Hey Dee-Jay Let’s Play that Song and Keep Me Shopping All Day
Long’: The Effect of Famous Background Music on Consumer Shopping
Behavior”. Journal of Marketing Development and Competitiveness 8
(2): 38.